Design Tenking

Står din bedrift ovenfor utfordringer, eller har du behov for å forbedre eksisterende produkter/ tjenester eller komme opp med nye? Da bør du få kjennskap til metoden Design Tenking – et verktøy som gir deg muligheter til å løse utfordringer på dine kunders premisser ut i fra din bedrifts kapasitet og ressurser.

Design Tenking er blitt kjent som et godt verktøy for problemløsning og innovasjon nettopp fordi metoden setter mennesket i sentrum. I stedet for å fokusere ensidig på løsninger, snur design tenking fokuset til mennesket – dine kunder, brukere eller ansatte, for å forstå nettopp hva de trenger og hvordan du kan gi dette til dem.

Design tenking består av fem steg som fokuserer på bruker og brukerbehov, enkle og billige prototyper og testingen av disse. Du vil raskt finne fram til riktig løsning uten å bruke mye tid eller ressurser på løsninger som ikke fungerer og som brukeren eller kunden ikke vil ha.

Tallene taler for seg selv – Design Tenking kan øke din bedrifts profitt og avkastning med over 30%. Er du ikke overbevist? Les artikkelen:
https://www.mckinsey.com/business-functions/mckinsey-design/our-insights/the-business-value-of-design?fbclid=IwAR2kPcCxIwENOf5q5TPQQxvrdNgVxfoz88gSo6OHu04xoSflkJI6JGtzHnY

Kirkenes Næringshage kan tilby et 2-3 timers gratis Design Tenking verksted til din bedrift, eller verksted tilpasset din bedrifts behov og forutsetning. Ta kontakt med oss i dag for en uforpliktende prat!